Co-creatie en online communities

Hoe kun je co-creatie inzetten in de verschillende fases van product -en diensteninnovatie? In 2012 diept The Next Cocreator via 4 sessies deze mogelijkheden uit. De eerste sessie, over het verkrijgen van inzichten en perspectieven, vond op 23 maart plaats. De bijeenkomst bood direct al verrassende inzichten in online research communities, de consument als insight provider en het omgaan met tegenstrijdige belangen.

Consumer collaboration

Joella Marsman van Heinz nam ons mee in Consumer Research Community van Heinz. Marketeers realiseren zich dat de afstand tussen de organisatie en de consument verminderd dient te worden. Geen eenvoudige opgave. In haar presentatie vertelt Joella hoe Heinz dit heeft aangepakt en wat de uitdagingen waren.

De consument als Insight Provider

Joyce van Dijk heeft onderzoekt gedaan aan de Universiteit van Wageningen naar de rol van de consument in co-creatie. Wat blijkt? De consument heeft in iedere fase van het ‘New Product Development Proces’ een andere rol.

 

Co-creatie en online communities

Tineke Pauw schreef naar aanleiding van deze Co-creation Learning Experience op Frankwatching het artikel Co-creatie voor productinnovatie.

Dialoog in co-creatie en communities

De inbreng van eindgebruikers (consumenten, cliënten, patiënten, klanten) wordt steeds belangrijker ervaren om inzicht te krijgen wat binnen hun context speelt en zij als wezenlijk ervaren. Dialoog in co-creatie en communities betekent goede gesprekken voeren tussen gebruikers, medewerkers en experts. Online en offline. Makkelijker gezegd dan gedaan! Tijd dus om het te ervaren, te oefenen en te ontwikkelen gedurende de Co-creation Challenge.


Loading ... Loading ...

Geen reacties

Laat een reactie achter