Co-creatie en sociale media

Het centrale thema was De Sociale Revolutie. Dit thema werd ingeleid door Peter van Teeseling, Crossmediaspecialist en Jeroen Spierings, Market Development Manager Onderwijs bij Ricoh. Vervolgens gaf Marieke Schoenmaker van Gamechanger, een korte inleiding op co-creatie en The Next Co-creator Community.

Hoe co-creëren met behulp van sociale media?

In een ‘Open Space’ gingen de deelnemers met elkaar in gesprek over de centrale vraag:
“Hoe kunnen Senior Executives een omgeving creëren waarin medewerkers, klanten en partners maximaal met elkaar kunnen co-creëren met behulp van sociale media?

The New Conversation

Van te voren hadden de deelnemers zich ingelezen in het Harvard artikel: The New Conversation: Taking Social Media from Talk to Action. Uit dit onderzoek blijkt dat 12% van de organisaties maar in staat is sociale media op een co-creërende manier in te zetten. 5 Thema’s waarop zij excelleren zijn:

  1. De juiste mindset;
  2. Co-creëren;
  3. Een goede mix van kanalen;
  4. Meten van succes;
  5. Bouwen van specifieke competenties.

Interessante artikelen om te lezen

Resultaten van deze Co-creation Learning Experience


Loading ... Loading ...