Co-creatie van Concepten

De 10e co-creation learning experience stond in het teken van het inzetten van co-creatie tijdens de conceptfase van het new product development proces. De deelnemers ontdekten hoe de Achmea online community “De Bovenkamer” succesvol was ingezet voor de ontwikkeling van een nieuwe propositie. Daarnaast werd in sneltreinvaart een opfrisser gegeven over de bouwstenen voor gezamenlijke waarde creatie en direct toegepast in een co-creatie challenge: de ontwikkeling van een warenhuisconcept. Met een schatkist vol persoonlijke inzichten gingen de deelnemers met lachende gezichten het weekend in.

Achmea De Bovenkamer

Hilma van Slooten is sinds kort senior marketeer bij de Gemeente Amsterdam en werkte daarvoor bij Achmea. Daar was zij betrokken bij het ontwikkelen van de online community “De Bovenkamer” die voor de ontwikkeling van een high end propositie werd ingezet. De resultaten waren goed en toch is de community gesneuveld. Dat had alles te maken met het momentum. In tijden van crisis ligt de focus op minder high end producten en werd het besluit genomen De Bovenkamer niet voor te zetten. In een openhartig verhaal verteld Hilma over haar learnings.

De Bouwstenen van co-creatie

Marieke Schoenmaker is initiatiefnemer van The Next Co-creator Community nam de deelnemers mee in een reis door je nieuwe thuis. Een video film over het Wooniversum van Volker Infra waaruit blijkt dat toekomstige bewoners mee ontwerpen hoe hun nieuwe huis eruit komt te zien. Aan de hand van deze video werden de bouwstenen voor gezamenlijke waarde creatie besproken. Met die bouwstenen in het achterhoofd gingen de deelnemers een nieuw warenhuisconcept ontwikkelen.

Co-creatie Challenge

De deelnemers gingen in twee groepen uiteen om in een intensieve en interactieve co-creatie challenge een nieuw warenhuis concept te ontwikkelen. Hoe? Binnenkort verschijnt de video daarover!

Persoonlijke schatkist

Op veler verzoek hebben we de persoonlijke schatkist een vast onderdeel gemaakt van de co-creation learing experiences. In deze schatkist leggen de deelnemers gedurende de experience hun learnings over co-creatie, hun eigen rol daarin en datgene wat zij binnen 48 uur anders gaan doen vast. En wisselen zij dat onderling uit. Youp Havermans, Toekomstig Business Model Innovator en student aan de  Hogeschool van Rotterdam maakte er een inspirerende visual van!

The Next Co-creator Community

Op Frankwatching

Tineke Pauw is onze vaste blogger vanuit Frankwatching gedurende de Co-creation Learning Experiences. Op 8 oktober 2012 heeft zij het volgende artikel ‘Hoe co-creeer je succesvolle concepten samen met je klanten’ geschreven.


Loading ... Loading ...