15 maart 2013 Co-creatie Social Business Platform

Achtergrond

Als de crisis ons iets duidelijk maakt dan is het de betekenis van ondernemerschap. Ondernemerschap kan immense waarde toevoegen aan de samenleving. Het kan bijdragen aan economische groei, sociale cohesie en innovatie. Dat het dan gaat om maatschappelijk verantwoord ondernemen spreekt voor de nieuwe generatie gelukkig vanzelf. Co-creëren en co-realiseren zijn belangrijke strategieën voor ondernemers om een onderneming van betekenis te creëren. Je kan het niet alleen, je hoeft het niet alleen. Maar hoe organiseer je dat en welke methodieken zet je daartoe in?

Real-life Co-creatie Challenge Social Business Platform

Op 15 maart 2013 gaan we aan de gang met de Co-creatie Challenge van Ikzoek.nl, een nieuw Social Business Platform. Dit nieuwe platform gaat medio dit jaar de markt op en betreft een handelsplaats en een community omgeving voor de particuliere markt. De ontwikkelingen van dit nieuwe bedrijf zijn momenteel in volle gang en worden middels co-creatie uitgevoerd. Ondernemer, Roland Lentze, zal hierover vertellen en vervolgens in een korte pitch hun challenge uiteenzetten. Sluit je vast aan op de Ikzoek.nl facebook pagina.

Methodiek

Aan de hand van de design methodiek “Concept Prototype” ga je samen met de andere deelnemers aan de slag met de challenge. Langs de weg van dialoog en iteraties ga je voor verschillende vraagstukken verbetermogelijkheden voor de toekomstige handelsplaats en community aandragen.

Doelstelling en resultaat

Als deelnemer ervaar je de kracht van co-creatie om samen met eindgebruikers en experts een nieuwe dienst en bedrijf te ontwikkelen en op te zetten. De ondernemer die deze challenge inbrengt krijgt antwoorden op vraagstukken die hij heeft voordat hun online dienst ‘live’ gaat.
Je krijgt:

  • De primeur voor een kijkje in dit Social Business Platform.
  • Inzicht in hoe je de design methodiek ‘Concept Protype’ toepast.
  • Inzicht in hoe je de dialoog tussen eindgebruikers, ontwerpers en ontwikkelaars verbetert.
  • Begrip wat anderen zien, zeggen en doen en je weet dat te vertalen naar draagvlak.
  • Inspiratie tot het aandragen van verbetermogelijkheden voor nieuwe diensten.
  • Inzicht in het co-creëren van een nieuwe organisatie.
  • Inzicht in je eigen blinde vlekken die co-creatie in de weg kunnen staan.
  • Concrete acties die je binnen 48 uur in je eigen werksituatie kunt toepassen.
  • Toegang tot inspirerende mensen die er lol in hebben om co-creatie kennis met elkaar te ontwikkelen

Samenwerking met RTL-Z

Deze Challenge wordt opgenomen in het kader van een RTL-Z programma over co-creatie dat in het voorjaar uitgezonden gaat worden.

Doelgroep

Doe je mee? Wij zijn op zoek naar (online) marketing-, contentmanagement-, service-, verkoop,- community,- communicatie,- web, – product,- ICT,- en projectmanagers die de ondernemer bij dit onderwerp kunnen challengen.  Danwel diegenen die in zijn/ haar eigen organisatie met co-creatie bezig is of eraan denkt. We richten ons op professionals uit organisaties vanaf 20 FTE’s en studenten.

Locatie

Belevingscentrum Wolter & Dros in Amersfoort.

Tijd

We starten om 15.00 uur en eindigen om 18.45 uur.

Doe je mee?

Maart is jouw kans om in 2013 deel te nemen aan deze eerste Real-life Co-creatie Challenge van 2013. Wil jij meer succes met co-creatie door aan een real-life case te werken en nieuwe methodieken jezelf aan te leren? Reserveer jouw plaats voor 15 maart voordat het vol is!

En laat je niet weerhouden …. het is nog steeds kosteloos. Je betaalt slechts €30,00 (inclusief BTW) als bijdrage aan de cateringkosten.

Co-creatie Challenge New Venture


Loading ... Loading ...