28 juni 2013 Co-creatie Crowdfunding

“Bruggen bouwen konden we al. Het is nu tijd om die eilanden een geheel te laten vormen.”

The Challenger

CHANGE in Business is bedoeld om het ontstaan van meer actieve ondernemers te stimuleren. Mensen die gemotiveerd worden door positief en bewust zaken doen en een verlangen hebben om een verschil buiten hun eigen leven te maken. Actieve ondernemers zijn een grote inspiratiebron en ondernemerschap is een kwaliteit die gekoesterd dient te worden. Hier is waarom.

Een manier van het oplossen van toekomstige uitdagingen
Wanneer mensen betrokken raken bij kansen in hun regio kunnen ze een sterke kracht vormen voor de aanpak van nieuwe initiatieven. Door gecoördineerde planning, onderzoek en actie, kunnen ze elkaar beter weten te vinden om deze initiatieven verder te brengen. Wanneer zij daadwerkelijk beginnen samen te werken met andere individuen, scholen, verenigingen en bedrijven, is er geen grens aan wat ze kunnen bereiken.

Real-life Co-creatie Challenge Crowdfunding op 28 juni 2013

CHANGE in Business is 12-12-12 van start gegaan met een groot zakelijk festival en loopt 28 Juni 2013 Co-creatie Crowdfunding The Next Cocreator Communityin ieder geval door tot 20-2-20. Vrijdag 13 december 2013 gaat het tweede zakelijke festival georganiseerd worden. Er wordt nu bekeken of er voor dit festival middels crowdfunding kapitaal opgehaald kan worden. En ook worden de mogelijkheden verkend om te kijken hoe ‘supporters’ verbonden kunnen worden. Fenny de Bruin, Regisseur bij Change in Business, vertelt kort over Change in Business en zet in een pakkende pitch de Challenge uiteen. Vragen die de deelnemers met elkaar gaan beantwoorden zijn:

  • Hoe ziet de Gun en Fun(d) Factor er van de crowdfunding propositie eruit?
  • Hoe ziet de crowdfunding campagne eruit?

Methodiek

The Next Co-creator Community 28 juni 2013

Aan de hand van de Crowdfunding Canvas en Crowdfunding Campagne ga je samen met de andere deelnemers aan de slag met de challenge. Langs de weg van co-creatie ga je de twee hierboven gestelde vraagstukken helpen op te lossen.

 

 

Doelstelling en Resultaat

Als deelnemer ervaar je de kracht van co-creatie om samen met eindgebruikers en experts een crowdfunding project te ontwikkelen. De ondernemer die deze challenge inbrengt krijgt een crowdfunding plan voor het zakelijk festival dat raakbaar, maakbaar en haalbaar is.

Als deelnemer krijg je:

  • Inzicht in hoe je een sociale beweging tot stand brengt;
  • Inzicht in hoe je de Crowdfunding Canvas en Campagne methodiek toepast;
  • Inzicht in hoe je creativiteit toepast om nieuwe kennis om te zetten in nieuwe waarde;
  • Inzicht in het toepassen van de 9 tips die een goede facilitator toepast;
  • Begrip wat anderen zien, zeggen en doen en je weet dat te vertalen naar een campagne waarin je gelooft;
  • Inspiratie tot het aandragen van een innovatief financieringsmodel voor concreet product;
  • Inzicht in je eigen blinde vlekken die co-creatie in de weg kunnen staan;
  • Concrete acties die je binnen 48 uur in je eigen werksituatie kunt toepasse;
  • Toegang tot inspirerende mensen die er plezier in hebben om co-creatie kennis met elkaar te ontwikkelen.

Doelgroep

Doe je mee? Wij zijn op zoek naar 40 ondernemende mensen die willen meedenken om deze challenge op te lossen. Mensen die een innovator of een pionier zijn in hun werkgebied en mensen die met crowdfunding ervaring hebben of ermee aan de slag willen gaan.

Locatie

Belevingscentrum Wolter & Dros in Amersfoort.

Tijd

We starten om 15.00 uur en eindigen om 19.00 uur.

Doe je mee?

28 Juni is jouw kans om in 2013 deel te nemen aan deze tweede Real-life Co-creatie Challenge in 2013. Wil jij meer succes met co-creatie door aan een real-life case te werken en nieuwe methodieken jezelf aan te leren? Reserveer jouw plaats voor 28 juni voordat het vol is!

En laat je niet weerhouden …. het is nog steeds kosteloos. Je betaalt slechts €30,00 (inclusief BTW) als bijdrage aan de cateringkosten.

Co-creatie Challenge The Next Cocreator Community


Loading ... Loading ...