Ideation in co-creatie

Zowel crowdsourcing als co-creatie kun je goed inzetten om kwalitatieve en realiseerbare ideeën te genereren. Dit bleek uit de tweede bijeenkomst van The Next Co-creator van 2012. Tijdens deze bijeenkomst werd theorie wederom aan de praktijk gekoppeld met behulp van presentaties, praktijkcases. In een gezamenlijke challenge hebben we de ideeën voor 2 nieuwe business modellen voor een community en een business centre ge-cocreëerd.

Op vrijdagmiddag 1 juni werd in het Belevingscentrum van Wolter en Dros in Amersfoort de Co-creation learning Experience georganiseerd met als thema “Ideation in co-creatie”. Daar werd de vraag gesteld: hoe vergroot je het aantal kwalitatieve, realiseerbare ideeën met co-creatie? Deze vraag hoopten we te beantwoorden door – na de benodigde theorie – te werken aan 2 cases die een nieuw businessmodel konden gebruiken. Het was een inspirerende middag met nieuwe inzichten over crowdsourcing, co-creatie en hoe je daarmee nieuwe businessmodellen kunt bedenken.

De rol van co-creatie in productinnovatie en marketing

Persoonlijke schatkist

In 4 uur tijd meer dan 50 inzichten die de deelnemers van deze Co-creation learning Experience persoonlijk mee naar huis namen.

Crowdsouring en co-creatie

Tineke Pauw schreef naar aanleiding van deze Co-creation Learning Experience op Frankwatching het artikel crowdsourcing en co-creatie: reach versus richness. Naar aanleiding van dit artikel hebben zich een aantal mensen aangemeld voor The Next Co-creator Online Community op Linkedin.

Volgende Co-creation Learning Experience

September is een van jouw laatste kansen om dit jaar nog aan deel te nemen. Wil jij meer succes met co-creatie? Reserveer jouw plaats in de Co-creation Learning Experience voor 21 september VOORDAT het vol is! …

The Next Co-creator


Loading ... Loading ...

Geen reacties

Laat een reactie achter